E34Forum.nl

Andere Merken of types
 #22063  door ivo
 
Leuk verhaal van jouw kant zeg. Nu ik vorige week de Audi 100 heb verkocht ben ik toch eens stiekem naar een A8 aan het kijken, niet dat ik 'm echt nodig heb maar gewoon omdat het een gave wagen is 8-)
 #22068  door Theo
 
Als de 'running costs' je gestolen kunnen worden, dan zou ik sowieso voor een 4.2 gaan.

Mijn vorige A8 was een 94-er 4.2 (32-klepper) met 465.000 op de teller en die trok met zijn 300 pk werkelijk de klinkers uit de straat, ècht een spetterende auto was dat. Deze 3.7 40 klepper loopt nòg verfijnder dan die ouwe bak en is met zijn 260 pk nog altijd erg snel, maar je merkt het verschil gewoon goed. Een 4.2 is gewoon echt een beuker van een motor.

Maar als je meer op je knip wil letten dan is een quattro-loze 2.8 gewoon een topauto die opvallend licht is in vergelijking met zijn concurenten. En als je 130 over de snelweg kroezt heb je het verschil met een 8-pitter niet eens in de gaten.

Doen Ivo, leuk!!
 #24535  door Theo
 
Na een aantal serieus snelle Autobahnritjes ben ik tot de conclusie gekomen dat het met de wegligging nog steeds niet top is. Waar mijn vorige A8 echt als een trein over spoorrails liep, gaat deze A8 toch wat zoeken op snelheid.

Na alle aanpassingen en verbeteringen is het op een aanvaardbaar niveau gekomen, maar het moet gewoon nòg beter kunnen. Tot pakweg 150 à 160 km/u merk je eigenlijk geen gekkigheid, maar daarna moet je bij de les blijven, zeker met zijwind en met name dat laatste vind ik gek voor een Quattro, dat hoort niet. Van huis uit ben ik geen poetser maar een rijder. Een deukje of krasje vind ik niet zo spannend, een auto (zeker eentje als deze) moet gewoon pèrfect rijden. Daar gaan we vandaag wat aan laten doen.

In Dokkum zit Lammert v/d meulen, de Uitlijnspecialist, ik heb om 13.00u een afspraak daar. Uitlijnen is een vak wat niet iedereen beheerst, Lammert doet dat wel. Ik ben erg benieuwd wat zijn bevindingen zijn als hij de auto aan zijn apparatuur hangt.

Voor de liefhebbers, de link: http://www.uitlijnspecialist.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
 #24537  door martijn76
 
Hij moet wel erg goed zijn wil je ervoor naar Friesland rijden.
Quattro of niet, zo'n A8 is gemaakt voor de Autobahn en hoort stabiel te rijden op hoge snelheid.
 #24539  door Theo
 
Lammert is de beste, die man begrijpt wat hij aan het doen is.

Rijdt eindelijk als een trein nu 8-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #24690  door Theo
 
Mooi verhaaltje weer:

Gisteren weigerde ineens mijn centrale vergendeling. Bij een A8 van mijn type werkt dat met een luchtpompje in de kofferbak dat met een heel labyrint van luchtleidingen alle deuren, de kofferklep en de tanklep ontgrendelt. Die luchtpomp is echter dermate complex dat hij ook zorgt voor de aansturing van de afstandbediening en onder andere de binnenverlichting en electrische ramen. Niet zomaar een pompje dus.

Dat pompje heeft drie grote stekkers met ongeveer 1 miljoen pennetjes en van binnen een printplaat ter grootte van een flatscreen, kostprijs bij de dealer zo rond de 600 tot 1000 ballen inclusief inbouwen. Dat gaan we dus niet doen. Op zoek naar een gebruikte dus en die blijken niet voor het oprapen te liggen. De narigheid is echter ook dat als je een vervangende pomp vindt, je ook de sleutel opnieuw moet inleren en je het zogenaamde VAG-com nodig hebt, irritant dus.

Oké, googelen dus...

Wat bijkt nou? Dat pompmodulegeval heeft intern een luchtpompje met een rotortje van grafiet en die knalt op een gegeven moment uit elkaar door ouderdom. Dat pompje kun je echter (bijna) één op één uitwisselen met een exemplaar uit een ouwe VW Golf of Passat en daar staan de sloperijen mee vol. Die oude VW pompjes zijn bovendien robuuster gebouwd en gaan in de regel nooit stuk, Audi heeft hem dus gemodificeert en tegelijk verzwakt.

Mijn peperdure Audi A8 CV-pomp heeft nu een nieuw hart gekregen van een ouwe Golf en werkt weer als een tierelier. En omdat ik de oude module gewoon weer heb gebruikt hoef ik ook niet in te leren. Kostprijs: 3 tientjes en een uurtje of twee werk.

Zo is sleutelen wel leuk :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #24691  door martijn76
 
Wat ben je toch goed in geldbesparende maatregelen verzinnen :D goed bezig
 #24693  door epmans
 
Mooi gaan dus! Lang leve het www.
 #24702  door Machiel
 
Dat zijn inderdaad de mooiste sleutelmomenten! Wat ga je doen met die 570 tot 970 euro die je hiermee bespaard hebt? :lol:
 #24703  door Theo
 
Het plan is om vandaag naar Scheveningen te rijden en een flinke bak kibbeling aan te schaffen.

En een colaatje denk.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 22