E34Forum.nl

Andere Merken of types
 #20266  door Wessie
 
Altijd lekker nieuw spul op je auto.

Heb vorige week de B12 set onder de E61 geknoopt en dat rijdt ook echt pakken beter hoor
 #20267  door Theo
 
Goeie schokbrekers zijn goud waard qua wegligging. Het stomme 'heen- en weren' in rechte lijn is helemaal verdwenen bij mij. Gisteren de A5 even op en neer gepakt. Heen om te kijken of er flitsers staan, terug om even stiekem de 180 aan te tikken, twee vingers in de neus nu.

Zo'n Bilstein B12 kit is voor op straat het beste wat er is, maar dan moet je wel van verlaging houden en dat wil ik niet meer. Nieuw Vennep is een grafdorp qua drempels, zeker in mijn wijk, gewoon niet te doen.

Het wachten is nu op de vakantie naar Zwitserland over een paar weken. Niet vanwege de vakantie, maar zoals altijd vanwege de rit door Duitsland. Laat mijn vriendin het maar niet horen :mrgreen:
 #20268  door Coach
 
Theo schreef:Het wachten is nu op de vakantie naar Zwitserland over een paar weken. Niet vanwege de vakantie, maar zoals altijd vanwege de rit door Duitsland. Laat mijn vriendin het maar niet horen :mrgreen:
Haha, mooi. Uitkijken naar de vakantie om lekker auto te kunnen rijden... Er zijn bestemmingen waarbij je nog veel langer onderweg kunt zijn he!
 #20273  door Wessie
 
Jah idd de Vennep is met drempels echt een drama aan het worden en bij mij in de wijk liggen er geen :D
Maar beetje rustig aan dan gaat goed, is maar 3cm omlaag joh hahaha
 #21032  door Theo
 
Leuk voor de zaterdagochtend, een zoekspelletje:

Eergisteren was ik bezig aan mijn Audi en maakte onderstaande foto van de voorkant van het inlaatspruitstuk. Kijk er eens goed naar en vraag jezelf af of dit wel klopt. Het is uiteraard onbekende Audi-techniek, maar dat maakt de quiz misschien wel leuker.

Succes!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #21037  door easy rider
 
Ik zie een stangetje los hangen (afgebroken?) van een vacuüm actuator. Ik heb geen flauw idee waar die meuk voor dient.
 #21038  door Theo
 
Die actuators sturen twee kleppen aan in de inlaat en creëren variabele inlaatlengtes. Lange inlaat bij lage toeren en kort inlaattraject bij hoge toeren.

Het hoort zo te werken:



Bij mij zaten beide kleppen muurvast en was er inderdaad een stangetje afgebroken. Na een halve dag kloten en een ander vucuumtonnetje van de sloop heb ik er ongeveer 50 newtonmeter en 30 pk bij. Hij loopt als de brandweer nu, beter dan hij ooit gedaan heeft bij mij.

Dat zijn leuke dingetjes om aan te treffen. Uiteindelijke kosten 10 euro en een ritje naar de sloop 8-)
 #21039  door Theo
 
Wel erg mooie techniek, een andere invalshoek om meer trekkracht te creëren dan de vanos van BMW.

Wat plaatjes:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #21051  door Gert
 
Ja, grappig, zoiets woont ook op mijn Celica van 1992.
Afbeelding

Net zoals dat twin scroll geneuzel wat je tegenwoordig leest. Dat zit ook al op dat ouwe hok van mij :D
 #22062  door Theo
 
Voor de liefhebber zal ik nog eens wat schrijven oven mijn Auwdi, ik heb hem nu twee jaar en het is tijd om de balans eens op te maken.

Laat ik beginnen met het zinnetje: 'ik kan het iedereen aanraden' want daar is geen woord aan gelogen. Ik ben op dit moment weer lekker aan het sleutelen en klooien aan mijn E34 en het wordt weer tijd voor laswerk, het krikpunt linksvoor is nu krokant. De dorpel rechts achter en het verbindingsstuk aan de voorkant van de auto tussen de chassisbalken zijn al een keer aan de beurt geweest. Nu is het tijd voor de bodem en daar wringt bij mij (onder andere) de schoen ten opzichte van de Audi.

De A8 is zoals bekend van aluminium, je kan de lak en de bodem lekker verwaarlozen en links laten liggen, over 25 jaar is alles nog hetzelfde als nu. En aangezien ik meer een rijder en sleutelaar ben dan poetser is dat een pré van heb ik jou daar. In twee jaar tijd heb ik, met dank aan de grijze lak waar je echt niks op ziet, de auto twee keer door de wasstraat gehaald en de Audi geeft er niks om, erg handig dus dat alu.

Maar goed, we zijn dus 2 jaar verder en ik heb de standaard mankementen nu wel gehad. De acht (!) voorste draagarmen hebben allemaal frisse rubbers gekregen, de uitlijning is in orde, de distributieriem is gedaan, de voorremmen zijn nieuw en alle waterlekkages naar het interieur toe zijn opgelost, allemaal bekende dingen die aan bod komen als je wat langer met zo'n kar rijdt. Geen dingen om dagen van wakker te liggen. De auto is nu na 2 jaar wel eindelijk qua rijden naar mijn zin, sterker nog, heeeel erg naar mijn zin. In alles is het de overtreffende trap van de E34, de auto waarvan ik ooit zei 'beter dan dit gaat het niet worden'. Hij is stiller, sneller, voor altijd roestvrij en gewoon veel comfortabeler, zeker met al die opties.

Moraal van dit verhaal: mocht je ooit uitgekeken zijn op het merk BMW en je E34 van krokantheid door zijn hoeven zakt, ga dan eens proefrijden in een A8. Als je voor een voorwielaangedreven 2.8 gaat zit je qua gewicht in dezelfde belastingschaal, of in vergelijk met een touring zelfs lager dan een E34. Dan rijd je dus formaat 7-serie (of S-klasse) voor 5-serie geld.

Die van mij blijft voorlopig nog een tijdje, ik ben er nog lang niet op uitgekeken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 22