E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #24586  door RDekker
 
Hallo!
Ben al een tijdje lid van dit forum, maar door mijn nieuwe project besloten even voor te stellen,
in de hoop dat dit het zoeken en vinden van onderdelen wat zal vergemakkelijken en ik volgens mij aardig wat kan leren
van de meeste leden hier.

Mijn naam is Bas, met 20 jaartjes oud waarschijnlijk een van de jongere e34 eigenaren hier. Ik ben sinds ik voor het eerst een e34 zag helemaal gek
van e34's, en nu in het bezit van mijn tweede e34, een 540ia die ik wil ombouwen naar een handgeschakelde 6-bak
Afbeelding
Dit is een aardig werkje, maar een leuk project waarbij ik veel hoop te leren over auto techniek/onderhoud in het algemeen.
Hopelijk is dit een beetje een goede introductie, voel je vrij te vragen wat je nog
zou willen weten! Ik zal binnenkort nog wat foto's plaatsen.
 #24587  door ivo
 
Welkom Bas op het forum!
Leuk project en we hopen je met alle wijsheid hier te kunnen helpen 8-)
 #24588  door Speedy
 
Hallo,

Welkom op het forum. Hopelijk kunnen we je helpen met raad en misschien ook wel daad :)
 #24589  door epmans
 
Welkom hier en plezier met je 540
 #24593  door RDekker
 
dannytouringE34 schreef:Hallo Bas, welkom hier.
Op de achtergrond een BMW Touring. Behoort die ook bij het (familie)bezit? Groeten, Danny
Touring is van een vriend van me. Het is een 325ix, vorige week toevallig verkocht. Hij is zelf bezig met een e30 coupe op te knappen,
de ix was alleen voor de doorverkoop.
 #24594  door Theo
 
Mooi plan, de zesbak in een E34 540i is een magisch ding.

Ik heb echter mijn 525i automaat om laten bouwen naar handgeschakeld en heb er langzaam maar zeker toch spijt van gekregen. Het was echt superleuk om je vertrouwde zelfschakelende auto eens met een handbak te rijden, maar bij mij was daar met een half jaar de lol wel weer van af. Een automaat is een comfortverhogende optie en onder de streep is een ombouw naar een handbak dus een achteruitgang. Voor mezelf ben ik er wel uit nu, zelf schakelen is gewoon minder aangenaam dan automatisch schakelen, niks meer en niks minder.

Maar goed, wie ben ik?
 #24595  door Lohran
 
Welkom! Mooie wagen en de M60 is een heerlijke motor!
Theo schreef:Mooi plan, de zesbak in een E34 540i is een magisch ding.

Ik heb echter mijn 525i automaat om laten bouwen naar handgeschakeld en heb er langzaam maar zeker toch spijt van gekregen. Het was echt superleuk om je vertrouwde zelfschakelende auto eens met een handbak te rijden, maar bij mij was daar met een half jaar de lol wel weer van af. Een automaat is een comfortverhogende optie en onder de streep is een ombouw naar een handbak dus een achteruitgang. Voor mezelf ben ik er wel uit nu, zelf schakelen is gewoon minder aangenaam dan automatisch schakelen, niks meer en niks minder.

Maar goed, wie ben ik?
Ook wel mee eens. Ik wilde heel graag mijn 540iA ook ombouwen, alleen de kosten (en het vinden van de juiste onderdelen) stonden mij altijd tegen. Maar toen een gewaardeerd forumlid een 530i handgeschakeld binnen hadmocht ik daar even mee rijden. Hoewel het zeker wel fijn is, vond ik het niet daadwerkelijk zoveel leuker dan met de automaat. Nou weet ik niet of de 6-bak nog iets meer toevoegt uiteraard. In de E39 M5 vind ik het wel ook heel fijn. Maar de kosten overstijgen het plezier voor mij.
 #24597  door easy rider
 
Welkom Bas,

Mooie alpina's ook.

Veel plezier op het forum.
 #24600  door RDekker
 
Theo schreef:Mooi plan, de zesbak in een E34 540i is een magisch ding.

Ik heb echter mijn 525i automaat om laten bouwen naar handgeschakeld en heb er langzaam maar zeker toch spijt van gekregen. Het was echt superleuk om je vertrouwde zelfschakelende auto eens met een handbak te rijden, maar bij mij was daar met een half jaar de lol wel weer van af. Een automaat is een comfortverhogende optie en onder de streep is een ombouw naar een handbak dus een achteruitgang. Voor mezelf ben ik er wel uit nu, zelf schakelen is gewoon minder aangenaam dan automatisch schakelen, niks meer en niks minder.

Maar goed, wie ben ik?
Dat begrijp ik, ik had zelf mijn twijfels over een automaat(nog nooit automaat gereden), maar het rijdt een stuk beter en soepeler dan ik had verwacht. Toch begon het al gelijk te kriebelen om er een
handbak in te gooien, zeker omdat ik hiervoor een 530i met handbak en m60b40 er in had. Door de grote hoevheelheid koppel vind ik het een van de beter rijdende
handgeschakelde wagens, en ik ben niet anders gewend dan een handbak. Het begint voor mij dan ook snel "saai" te worden.
Het gaat mij vooral om het sportieve element dat een 6 bak toevoegd, en ik vind het leuk om zelf wat aan mijn wagens te doen.