E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #24050  door Rudy Gerrits
 
Hi
Sinds kort eigenaar van een 525 ix touring 96. Geweldige rij ervaring en in ben benieuwd wie mij gaande weg kan adviseren / helpen om deze touring in goede staat te houden. Ik wil jullie een aantal fotos delen. Opmerkingen hoor ik graag. Momenteel loop al tegen 1 probleem: vorige eigenaar heeft niet de juiste velgen met de juiste naaf onder de auto gezet. Het trilt bij 80km. Dus ik ben benieuwd wie mij kan helpen . De maten moeten zijn 7.5 ET 54. . Mvg Rudy Gerrits en een fijne dag
 #24051  door Lohran
 
Welkom! Laurens hier, had je op Facebook gesproken en naar dit forum verwezen :mrgreen:

Zoals ik al zei is de naafdiameter gewoon goed, alleen de ET waarde is niet voor een iX. Ik heb namelijk dezelfde velgen op een non-iX en dat gaat prima.
 #24052  door Bo652
 
Welkom hier!
Misschien zitten er velgen met een centreer ring onder?
Verder is ook best wel bekend dat als het onderstel (de draagarmen en stabilisatierubbers en dergelijke) wat minder wordt hij ook gaat trillen, kan natuurlijk ook gewoon een kwestie zijn van balanceren. :)
En inderdaad zijn we gek op foto's hier :mrgreen:
 #24058  door Lohran
 
Bo652 schreef:Welkom hier!
Misschien zitten er velgen met een centreer ring onder?
Verder is ook best wel bekend dat als het onderstel (de draagarmen en stabilisatierubbers en dergelijke) wat minder wordt hij ook gaat trillen, kan natuurlijk ook gewoon een kwestie zijn van balanceren. :)
En inderdaad zijn we gek op foto's hier :mrgreen:
Dat lijkt me niet, aangezien het dezelfde velgen zijn als ik heb (heb Rudy al even gesproken). Die komen van een E38 en hebben gewoon dezelfde naafdiameter als een E34.

Mijn auto, maar zijn dus wel dezelfde velgen:

Afbeelding
 #24060  door Bo652
 
Inderdaad die zullen geen centreer ring hebben, dan wat ik al eerder had aangehaald en wat Theo ook zegt.
Ik zou beginnen om hem even op te krikken en dan vervolgens aan de wielen te wrikken op 12 en 6 uur zeg maar en op 9 en 3 uur, zit daar geen speling in dan zou ik hem laten balanceren en even laten controleren of de velgen nog recht zijn en of er geen hoogteslag in de banden zit.
 #24064  door danny-ex-touringE34
 
Hallo Rudy. Welkom op het forum. Een X uitvoering, een bijzondere uitvoering dus. Heb iets gehoord over een aparte constructie bij de vooras en het carter. Is dat ook zo? Groeten, Danny (touring met alleen achterwiel aandrijving :lol: :D )
 #24080  door easy rider
 
Welkom Rudy,

Veel plezier op het forum.
 #24085  door Rudy Gerrits
 
Dank voor al jullie reacties. Ik zal de punten meenemen want morgen breng ik de auto naar de garage. Eens kijken of hij mij kan helpen. Ik houd jullie op de hoogte vd ontwikkelingen. Gr Rudy
 #24088  door ivo
 
Welkom op het forum!