Uit dat bouwjaar is 'ie inderdaad BPM vrij. Je moet het wel bij de belasting opgegeven maar je hoeft niks te betalen. Ik heb 2,5 jaar terug mijn 540i uit 1994 ook geïmporteerd en hoefde geen BPM te betalen, alleen de kosten voor de keuring en de platen.
Je betaald op/over een E34 geen BPM meer nu. Die BPM is volledig naar nul afgeschreven.
Bij import nog te maken met kentekenaanvraag/schouwen bij RDW, kost 107 euro.
Kentekenplaten laten maken voor paar tientjes.
En evt. APK keuring erop. Dat kan bij de RDW zelf, of kan je apart doen bij een willekeurig apk station. Mijn Mercedes had in augustus nog keuring tot medio 2019, die nemen ze over. TUV bericht nemen ze in, daar krijg je een soort van vervangend keuringsrapport voor in de plaats van de RDW die je bij de auto moet laten.
Je kunt een goede inschatting van de kosten maken op: https://autoimport.autotelex.nl/merk.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Een BPM berekening van deze jongens wordt door de belastingdienst geaccepteerd, een definitief rapport kost je 19,95 euro bij autotelex.
De laatste keer heb ik met een 15- daags Zoll kennzeichen gereden omdat er bij de RDW geen plek was op korte termijn.
Kosten via de handelaar direct waren 150 euro incl WA verzekering op naam van mijzelf, de enige bestuurder die dan ook verzekerd is. De auto zelf werd voor die periode ook op mijn naam gezet.
Of nog makkelijker is gewoon opladen op een trailer en naar NL rijden