E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #23233  door Tonny
 
@Marthijn Ik weet wel genoeg. Ik ga mooi niet importeren. Even geduld houden en de sites in de gaten houden.

Vandaag even een leuk gesprek gehad met een eigenaar van een sloop. Hij ziet ze af en toe ook nog wel binnenkomen. Heb mijn nummer achtergelaten en hij zou het in de gaten houden. Goed uitgelegd wat ik zocht. Stond wel een e34 touring die ik voor een prikkie kon krijgen, maar die was niet zo mooi meer en de voorkeur gaat toch naar een sedan.

@Theo, tsja het is maar hoe je het bekijkt. Het lijkt mij juist wel interessant om het een keer te doen. Echter ga ik dit niet doen met zo'n goedkope auto, totaal niet rendabel meer inderdaad.
 #23234  door Marthijn
 
Hier hebben ze een mooie grijze voor 1500€

http://www.autocenterwijchen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
 #23235  door Tonny
 
Marthijn schreef:Hier hebben ze een mooie grijze voor 1500€

http://www.autocenterwijchen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Klopt, ook al meerdere keren bekeken. Maar is een automaat, dat wil ik niet en: ''Auto schakelt niet goed als die koud is ,warm normaal ,zeef in carter moet vervangen worden''.

Toch bedankt voor de tip ;)
 #23236  door epmans
 
Tonny schreef:Vandaag even een leuk gesprek gehad met een eigenaar van een sloop. Hij ziet ze af en toe ook nog wel binnenkomen. Heb mijn nummer achtergelaten en hij zou het in de gaten houden. Goed uitgelegd wat ik zocht. Stond wel een e34 touring die ik voor een prikkie kon krijgen, maar die was niet zo mooi meer en de voorkeur gaat toch naar een sedan.
en weet je nog wat van die touring?

ik heb vandaag nog een sedan opgehaald. 520iA van 1995.
IMG_8090[1].JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #23237  door Tonny
 
epmans schreef:
Tonny schreef:Vandaag even een leuk gesprek gehad met een eigenaar van een sloop. Hij ziet ze af en toe ook nog wel binnenkomen. Heb mijn nummer achtergelaten en hij zou het in de gaten houden. Goed uitgelegd wat ik zocht. Stond wel een e34 touring die ik voor een prikkie kon krijgen, maar die was niet zo mooi meer en de voorkeur gaat toch naar een sedan.
en weet je nog wat van die touring?

ik heb vandaag nog een sedan opgehaald. 520iA van 1995.
IMG_8090[1].JPG
Oh keurig, weer 1 om uit elkaar te halen? Mag een 5 serie zoveel trekken joh?

Nou bijna niks. Ding was cosmetisch te beschadigd voor mij. Lag ook bevroren dauw over de auto. 518i kenteken PG-XD-98. €500 wou hij ervoor hebben. Heb er verder geen interesse in getoond dus weet niet meer. Als je meer wil weten wil ik wel voor je vragen als ik daar weer is ben.
 #23238  door epmans
 
ja gekocht om uit elkaar te trekken. volgens de verkoper zeer veel te vervangen voor apk. nu heb ik natuurlijk diverse onderdelen wel liggen en een setje wielen met goede banden kan ik ivm een keuring zo er onder schroeven maar kan ook wel een aantal delen gebruiken voor andere auto's. oa oxfordgroen plaatwerk.
 #23280  door easy rider
 
Wellicht wat laat maar Welkom Tonny,

Veel plezier op het forum.
 #23286  door Tonny
 
Beter laat dan nooit. Bedankt @easy rider
 #23320  door MV525i
 
Even over dat importeren want daar bestaan volgens mijn nogal wat misverstanden over:

Auto's uit Duitsland halen is belachelijk eenvoudig. In DLD hebben ze een zgn exportkenteken dat je aanschaft inclusief verzekering (plm € 110,- met een geldigheid van 5 dagen). Er is in NL nog enige discussie of je er als Nederlander wel mee mag rijden in Nederland maar goed.

Je moet de auto invoeren en laten schouwen bij de RDW. Alle Duitse papieren mee en als er nog geldige TUV op zit deze in NL laten overnemen (is bij ons ook geldig tot de vervaldatum, met een beetje mazzel dus 2 jaar).
Verder BPM aangifte doen. Volgens de huidige regels betaal je over de CO² uitstoot (en dat is voor oude auto's inderdaad niet gunstig) maar je kan ook aangifte doen op basis van historische BPM (nieuwprijs met gestaffelde korting, op basis van leeftijd). Vanwege EU betaal je geen invoerrechten.

Mijn BMW komt uit DLD, zelf ingevoerd. Kosten: Rest BPM, de kentekenkeuring bij RDW en twee kentekenplaten. Bij elkaar nog geen € 300,-

Vorig jaar nog een VW Passat ingevoerd uit DLD, zelfde verhaal, kosten ook ongeveer € 300,-. Lage KM stand en volledig aangeklede versie maken dat bedrag meer dan goed t.o.v. NL auto's.

Oh ja, welkom hier. En succes met de zoektocht
 #23341  door Tonny
 
MV525i schreef:Even over dat importeren want daar bestaan volgens mijn nogal wat misverstanden over:

Auto's uit Duitsland halen is belachelijk eenvoudig. In DLD hebben ze een zgn exportkenteken dat je aanschaft inclusief verzekering (plm € 110,- met een geldigheid van 5 dagen). Er is in NL nog enige discussie of je er als Nederlander wel mee mag rijden in Nederland maar goed.

Je moet de auto invoeren en laten schouwen bij de RDW. Alle Duitse papieren mee en als er nog geldige TUV op zit deze in NL laten overnemen (is bij ons ook geldig tot de vervaldatum, met een beetje mazzel dus 2 jaar).
Verder BPM aangifte doen. Volgens de huidige regels betaal je over de CO² uitstoot (en dat is voor oude auto's inderdaad niet gunstig) maar je kan ook aangifte doen op basis van historische BPM (nieuwprijs met gestaffelde korting, op basis van leeftijd). Vanwege EU betaal je geen invoerrechten.

Mijn BMW komt uit DLD, zelf ingevoerd. Kosten: Rest BPM, de kentekenkeuring bij RDW en twee kentekenplaten. Bij elkaar nog geen € 300,-

Vorig jaar nog een VW Passat ingevoerd uit DLD, zelfde verhaal, kosten ook ongeveer € 300,-. Lage KM stand en volledig aangeklede versie maken dat bedrag meer dan goed t.o.v. NL auto's.

Oh ja, welkom hier. En succes met de zoektocht
Bedankt voor de toevoeging. Maar het blijft voor mij nog steeds een beetje onduidelijk. Welk jaartal komt jouw auto? Als ik de historische BPM tarieven erbij pak zijn deze van 1993. Laat ik nou als voorbeeld een voertuig uit 1991 nemen zoals deze: https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-5 ... ?cldtidx=4" onclick="window.open(this.href);return false;

Kosten bij de RDW zullen deze zijn:
Beoordeling goedkeuring minder dan 5 aspecten voertuig licht €27,00
Beoordeling goedkeuring 5-9 aspecten voertuig licht €54,00
Identificatie voertuig licht €51,00
Voertuigbewijs deel 1a €39,00
Tenaamstelling via RDW €10,10
Ik snap nog niet wat ze met de beoordeling van die aspecten bedoelen.
En dan nog kentekenplaten neem ik aan en rest bpm. Een percentage over het nettocataloguswaarde. In gebruiksname tussen 93-97 zeggen ze dit bijvoorbeeld:
Personen auto/Kampeerauto percentage van de netto catalogus prijs 45,2%
met benzinemotor Verminder met € 1.540
met dieselmotor Verminder met € 580
Dan komt het bedrag toch veel hoger uit? Als ik overigens een berekening door de Autoweek calculator laat maken dan zegt die bij een auto uit 1991 dat hij BPM vrij is door de leeftijd. Maar weet niet hoe up to date deze calculator is.

Ik heb het idee dat ik het nog niet helemaal goed snap.

Bedankt voor je input en welkom. Wellicht dat je mij nog iets wijzer kan maken..