E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #23213  door epmans
 
Tonny schreef:@Epmans
Ik snap je gedachtegang.
nou als je therapie nodig hebt, dan heb ik er genoeg staan op mn pleintje/ in mn loods :lol:

de spatschermen kunnen ook door andere oorzaak beschadigd zijn hoor, maar roest wil vaak helemaal onderaan beginnen waar het aan de onderkant zit vastgeschroefd (2 schroeven). Daar komt water en zand tussen en dat wordt niet meer droog en dus gaat het rotten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #23214  door epmans
 
Ik was zojuist ff op MP en daar staan in ieder geval 3 (of 4) 518s voor 750-1000 euro. Sedan en touring dat dan weer wel.
 #23216  door Tonny
 
epmans schreef:
Tonny schreef:@Epmans
Ik snap je gedachtegang.
nou als je therapie nodig hebt, dan heb ik er genoeg staan op mn pleintje/ in mn loods :lol:

de spatschermen kunnen ook door andere oorzaak beschadigd zijn hoor, maar roest wil vaak helemaal onderaan beginnen waar het aan de onderkant zit vastgeschroefd (2 schroeven). Daar komt water en zand tussen en dat wordt niet meer droog en dus gaat het rotten.
Haha ja maar helaas ben ik autogek dus zal en moet ik mijn ''eigen'' auto hebben :D :D

Oh zo ja, hoeft niet gelijk te betekenen dat de deuren dan ook al aan het roesten zijn bijvoorbeeld. Ik hou die e34 ook in de gaten.

Ja op marktplaats staan er inderdaad een paar. Echter heb ik mijzelf nog niet kunnen overtuigen om een touring te nemen. Daarnaast zijn de twee sedans onder de 1000 groen. Mn budget is overigens niet beperkt tot die duizend hoor. Mag op het moment al iets meer zijn. Thanks voor je tips! Ik hou autoscout, gaspedaal en marktplaats nauwlettend in de gaten.
 #23219  door Blackthunder
 
Leuk, een Fries die op zoek is naar een E34, veel plezier met je zoektocht!
 #23221  door Ruck
 
Welkom op het forum.
Veel leer en lees plezier! En met de zoektocht naar een fijne e34 :D
 #23226  door Tonny
 
@blackthunder Ah kijk aan! Leuk! Goeie soan

@ruck ja bedankt! De voorpret is ook altijd al leuk, het zoeken van een auto.

Echter kom ik net achter iets minder leuks :x Je betaald nu dus ook bpm voor oude auto’s. Klote Nederland als ik dat zo even mag zeggen. Importen is totaal niet meer aantrekkelijk als je al een basisbedrag van 353 euro betaald aan bpm. Wat een domper!!!! Zoektocht is gelijk een stuk minder leuk geworden. Nederland is echt een kakland wat betreft het hebben van een auto.
 #23227  door ivo
 
Voor de E34 betaal je geen BPM meer hoor, die is al veels te oud. Dat is een paar jaar geleden afgeschaft met die 10% regel etc.
Een tijdje terug een E36 gehaald uit 1998 en die was ook al BPM vrij.
 #23228  door Tonny
 
Ja dat dacht ik ook. Maar iemand verteld mij zojuist dat die regels steeds veranderen en het nu zo is. Ik kan op internet nog geen uitsluitsel vinden... hoop dat het zo is als jij zegt. Maar ik moet begrijpen dat ze nu de bpm berekenen door de uitstoot te meten? Wanneer heb jij die e36 geïmporteerd dan?
 #23229  door Marthijn
 
Klopt, basis bedrag is nu 353€
Volgens mij betaal voor de rest geen bpm meer omdat het geboortejaar ouder is als 1996, daar ligt als het goed is de grens voor rest bpm.
Je hebt verder ook invoerrechten te betalen bij de rdw en eventueel een keuring als de apk/tüv(Duitsland) is verlopen.
Dan heb je ook nog de transportkosten natuurlijk.
Al met al denk ik dat je tussen de 500-700€ kwijt bent voor het invoeren. En zal het niet lonen een auto onder de 2500-3000€ aan te schaffen in het buitenland, of het moet wel iets heel bijzonders zijn, zegmaar de parel in de oester..!

https://www.bpmberekenen.com/bpm-2018.html" onclick="window.open(this.href);return false;
 #23232  door Theo
 
Ik zou gewoon mijn ogen goed open houden in eigen land, er komt op een gegeven moment altijd wat voorbij wat de moeite waard is.

Een auto halen in Duitsland is maar omslachtig. Ver van huis, lastige communicatie, RDW keuren, kentekenplaten regelen. Ik vind het maar een gedoe.