E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #23202  door Tonny
 
He mensen,

Mijn naam is Tonny, woonachtig in Leeuwarden en Lemmer (Friesland, net over de grens van Nederland :P ).

Ik heb eindelijk de mogelijkheid om een projectauto aan te schaffen. Daarbij kijk ik ook wel is mee op dit forum, zodoende heb ik mij ook even aangemeld. De zoektocht is al begonnen en heb vorige week de eerste e34 al bekeken. Helaas was dit niet wat ik zocht, maar al wel een goede indruk gekregen waar ik op moet letten bij de e34.

De keuze gaat naar een e34 omdat ik het een erg gaaf model vind en omdat ik erg BMW minded ben. Mijn laatste auto was een BMW e36 323i uit 1998. De e34 schijnt vrij degelijk te zijn, en prima om aan te klussen. Heb mijn zinnen ook heel lang op een e30 coupe gehad, maar deze auto's zijn veel te duur geworden en veel minder degelijk. Het doel is om een handgeschakelde e34 te vinden met een relatief goede carrosserie (lees: weinig roest, ik doe zelf hobbymatig aan detailen, maar verder geen ervaring met las/spuitwerk). Verder het liefst met de nieuwere motorisering met distributieketting. De rest is minder belangrijk, omdat het juist de bedoeling is dat ik lekker kan gaan klussen aan de auto. Onderdelen van de sloop halen indien mogelijk, en zodoende mijn kennis uitbreiden wat betreft het repareren en onderhouden van een auto. Het mag, of eigenlijk moet juist een opknapper zijn. Budget is ook niet groot, wellicht is het voor mij nodig om nog even te blijven sparen.

Heb eigenlijk al een paar vragen, maar zal jullie niet gelijk belasten :D .

Hoop hier een boel te leren en hopelijk vind ik snel de juiste e34 om die een nieuw leven in te blazen!

Greets Tonny
 #23203  door ivo
 
Welkom Tonny op het forum hier!
Met al je vragen ben je aan het goede adres met al die E34 malloten hier :mrgreen:
 #23204  door Marthijn
 
Welkom hiero.
De keuze is helaas niet reuze in de kleine prijsklasse, beneden de 1000€ moet je niet veel verwachten.
Zoek je een 4 of 6 cil?
De 518 zal wel wat goedkoper zijn dan een 525/520i
1 zonder schuifdak zal wat minder roest hebben, dat was ook een vereiste bij mijn zoektocht een aantal weken geleden.
Er staan nog wel een paar te koop her en der.
Succes.!
 #23205  door danny-ex-touringE34
 
Welkom Tonny.
Veel plezier op het forum. En hopelijk heb je binnen niet al te lange tijd je auto.
Het aanbod wordt wel minder is mijn idee.
in Frankrijk is er wel meer keus, ook tegen redelijke prijzen: https://www.leboncoin.fr" onclick="window.open(this.href);return false;
De afstand is dan wel een groter probleem. Succes. Groeten, Danny
 #23206  door Tonny
 
Haha bedankt Ivo, ik ga binnenkort wel los met de vragen haha.

@Marthijn ja klopt, het wordt karig. In die prijsklasse ben ik wel aan het denken. Maar heb ook al door dat ik mijn budget misschien wat moet verhogen. Momenteel staat er niks voor mij in NL, maar kijk ook wel in de rest van Europa! 518i is wat mij betreft genoeg. Maar 6 cilinder mag ook. Sedan en handbak is mijn eis. Schuifdak liever ook niet.. en niet groen. Ja nog eisen ook. Maar ik kijk rustig rond en zoals gezegd moet ik het budget wellicht toch wat verhogen.
 #23207  door Tonny
 
@dannytouringe34
Bedankt, gaat vast lukken. Ja klopt! Daar ben ik ook aan het kijken.. heb zin om dit jaar nog wat geks te doen en zit te denken om die kant op te fietsen mocht ik daar wat leuks zien :roll:
 #23208  door Marthijn
 
Van deze valt nog wel eer te behalen
2 schermen in kleur zien te vinden, danwel in kleur spuiten. Ander handschoenen kastje, of lekker peuteren.. :D
En een andere stoel is ook niet zo moeilijk te vinden.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-5 ... 72eb42a721" onclick="window.open(this.href);return false;.
 #23210  door epmans
 
Een auto voor weinig kopen en dan flink uit te geven aan onderdelen om m te verbeteren komt natuurlijk op t zelfde neer als een auto kopen voor minder weinig maar je kunt er direct veilig mee rijden.
Ik merk dat toch regelmatig mensen een afgekeurde auto of auto met aflopende of al zonder keuring kopen met het idee m snel te fixen, maar dan valt het toch vaak niet mee en moet ie alsnog naar de sloop/ komt er een boete binnen ofzo. Bezint eer ge begint.

Een auto uit Frankrijk halen vind ik ook nog niet mee vallen want die vind ik ook flink geprijsd hoor. Bovendien ben je nog een paar bankies kwijt om er te komen ook.
 #23211  door Machiel
 
Welkom en succes met je zoektocht!
 #23212  door Tonny
 
@ Marthijn

Ja die had ik ook al is langs zien komen. Echter vertrouw ik die kilometerstand in combinatie met twee nieuwe voor-spatborden niet. Voor zover ik heb kunnen ondervinden beginnen eerst de deuren en daarna de achterspatborden te roesten. Maar wellicht toch waard om is een belletje te doen. Jammer dat je in Duitsland niet echt een NAP of kentekencheck kan doen.

@Epmans
Ik snap je gedachtegang. Ik zal mijn gedachtegang proberen te verduidelijken. Het gaat er mij ook om dat ik een bezigheidstherapie heb. De auto hoeft van mij niet gelijk de weg op. Juist het sneupen op de sloop en marktplaats maakt het voor mij een leuk project. En ik steek uiteindelijk liever zelf geld in de auto, zodat ik weet wat er aan gedaan is, dan een te kopen die goed ''lijkt'' (je weet het namelijk nooit bij tweedehands) waar uiteindelijk ook nog wat mis mee kan zijn. Het blijft tweedehands. Het hoeft niet binnen twee weken klaar te zijn. Het gaat er voor mij juist om dat ik voor een langere periode lekker kan klussen en hopelijk een e34 van de sloop kan redden. Want laten we eerlijk zijn, als het er om gaat om een rijdende auto te hebben, dan weet ik wel veel betere opties om het geld te besteden.

@Machiel
Bedankt man.