E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #22519  door Marthijn
 
Beste leden,

Graag wou ik mij bij deze voorstellen op jullie Forum.
Ben in mijn nopjes dat ook de E34 een apart forum heeft.!
Somige zullen mij wellicht kennen van het E23 forum of het Bimmerportaal.
Momenteel heb ik 2 BMW’s een E23/728i en een F21/116i
De E23 is mijn parade paardje welke compleet is gerestaureerd waarbij absoluut niet is bezuinigd.
Zal proberen een link bij te voegen naar mijn topic op het E23 forum.
http://www.bmwe23.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=11068" onclick="window.open(this.href);return false;


De F21 staat te koop, mag weg maar heeft geen haast.

De F21 word voor 95% gereden door mijn vrouw, ikzelf ben veel in het buitenland en heb geen auto nodig voor dagelijks, echter heb ik mijn zinnen gezet op een E34 touring 520/525 in elk geval de 6 cil.
Dit om een aantal redenen:

- ontlasting van gebruik van de E23 zodat deze in top conditie blijft
- in de wintermaanden mag er niet gereden worden in de E23 ( wegens oldtimer regeling)
- wij prive plannen hebben waarbij een touring een ware welkoming bied.
- ik het heb gehad met de afschrijving op nieuwere auto’s dus een E60 valt af
- ik graag zelf sleutel aan mijn auto’s dus graag zo basic mogelijk.
- De E39 spookt ook door mjn hoofd maar vind ik te nieuw en rijd nog teveel op de Nederlandse wegen.


Waar moet de E34 touring aan voldoen:

- het moet een 6 cil zijn 520/525
- trekhaak heeft de voorkeur, kan ook later worden aangebouwd uiteraard
- technish in orde of klein reparatie werk
- interieur in goede staat, instapschade geen probleem
- geen panoramadak
- geen uitbouw of aftermarket spul
- orginele staat, danwel zoveel mogelijk
- km stand niet van belang, onderhoud moet aantoonbaar zijn
- zo basic mogelijk, dus liefst geen airco/stoelverw/cruise control etc. etc.


Als iemand iets heeft staan wat aan deze eisen voldoet dan hoor ik dat graag.
De E34 zal bij een liefhebber terecht komen en worden vertroeteld en met liefde bereden.

Mvg, Marthijn.
 #22523  door Coach
 
Welkom en de E23 is erg mooi, zie ik nu. Kende 'm eigenlijk niet zo, maar wat een prachtige klassieker.
Succes met je zoektocht naar een Touring; er staan er nog wel wat te koop voor leuk geld en zeker als je een doe-het-zelver bent.
 #22527  door Theo
 
Marthijn schreef: Waar moet de E34 touring aan voldoen:

- het moet een 6 cil zijn 520/525

- zo basic mogelijk, dus liefst geen airco/stoelverw/cruise control etc. etc.
Ik zie de laatste tijd redelijk vaak betaalbare 518i Touring's voorbij komen, de zes- en achtpitters worden steeds schaarser en duurder.

Hoe leuk zou het zijn om een 518i om te bouwen naar 528i, met motor en bak van bijvoorbeeld een E39 528i. Dan heb je een basic E34, die je met wat handigheid, na de RDW keuring, in een laag MRB-tarief kan zetten. Een M52 blok is lichter dan een M50 en met het weglaten van allerlei gewichtige zaken kun je de RDW mooi een beetje foppen.

Op het E28 forum bestaat een topic van iemand die een zo kaal mogelijke E28 (op LPG) bij de RDW liet keuren en daarmee een prachtig laag gewicht in de wacht sleepte. Na de keuring werd de auto weer volledig gestript en gingen alle vindbare opties er weer in. Fantastisch project 8-)

Misschien een uitdaging voor Marthijn, dan lezen wij wel mee.
 #22533  door Marthijn
 
Hallo Allen,

De touring die ik zoek moet orgineel een 520/525 zijn.
Een project maak ik er absoluut niet van, het moet bij de koop direct rijden zijn.
Het hoeft ook geen concourstaat wagen te zijn, een deukje of wat roest geen probleem.
De auto gaat ook echt gebruikt worden, natuurlijk gaan in de toekomst alle eventuele mankementen weggepoetst worden.
Een 518 vind ik te licht, er moet ook redelijk met een aanhanger gereden kunnen worden.

Groet Marthijn.
 #22534  door epmans
 
nou rijd ik op dit moment met een 520ia, maar moet eerlijk zeggen dat ik heel erg lekker rijd met mijn 518i touring. Desnoods met aanhanger hoor :)

En dat zullen er meer kunnen komen vertellen. Eerlijk gezegd is het 6 cilinder geluid stukken heel aangenaam, maar die 518iT is me aan alle kanten meegevallen. Je zou het eens kunnen overwegen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #22536  door Coach
 
Ik onderschrijf hetgeen Epmans zegt over de 518i en kan het aan de hand van plaatjes ook nog staven!
Afbeelding
Afbeelding

Maar ik snap natuurlijk ook wel dat een 6 of 8 cilinder net iets meer power heeft, maar dat een 518i qua rij-eigenschappen zou onderdoen voor zijn grote broers bestrijd ik. Rijdt gewoon heerlijk.
 #22537  door Marthijn
 
Zeg ook niet dat een 518 geen kar kan trekken. ;)
Heb gewoon meer feeling met de 6 in lijn, en lijkt me een betere trekauto dan de 4 pitter.
Een 525 Xi zou helemaal geweldig zijn :D