E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #20821  door MemphisBmw
 
Tnx Heren!

Aan de voorkant worden ook 'alle' rubbers vervangen, enige wat er vervangen kan worden aan de voorkant is het rubber van het kleine stabi stangetje en de rubber waar de draagarm in valt.

Heb een nieuwe set van Meyle HD besteld dus, draagarmen, spoorstangen, stabistangetjes, hier gaan dan meteen de rubbers van Strongflex in en kan ik er weer even tegenaan.
Ook worden deze gemonteerd, de voorkant begint slap te worden en zitten er ook al weer een goed jaar onder en de nodige km's en heel wat meegemaakt!
Afbeelding

Als het zover is zal ik een uitgebreid verslag maken met hopelijk weer veel foto's!

Voor nu; Stay tuned Folks 8-) :geek:
Laatst gewijzigd door MemphisBmw op 28 aug 2017, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
 #21067  door MemphisBmw
 
Is weer even geleden maar hier dan weer een update!

25-07-17

Heb deze dag alle schokbrekers vervangen door Bilstein B4 speciaal gemaakt voor een E36 met M-Techniek onderstel :twisted: 8-)
De strongflex rubbers welke ik eerder genoemd heb zijn ook vervangen aan de voorkant en de draagarmen,spoorstangen en stabi stangetjes door Meyle HD. In combinatie met de Bilsteins weten jullie wel wat dat betekent :twisted: :mrgreen: Onthoud dat er ook een X-Brace onder is gegaan, deze hebben we ook meteen vast gezet zoals het hoort met de 4 bouten die erop horen ipv de 2 die ik erin had :oops:
Anyhoe hierbij een paar foto's van wat er allemaal aan gedaan is in de tussentijd!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog even een compleet plaatje ervan gemaakt.... staat niet verkeerd al zeg ik zelf met al het geel erbij :ugeek:

Afbeelding

Onderstaande foto is te zien dat de X-Brace eraf is en er nieuwe 'Rivet Nuts' in zitten om alles juist op z'n plaats te houden.
Afbeelding

Op de volgende foto is te zien wat ik uit de rechter wielkuip heb gehaald achter de afdekking, er zit helaas een kleine scheur onderin waardoor er vuil in kan komen.
Afbeelding


En dan was er ook nog het tripje naar Spanje(Alicante) om goederen te brengen voor een opvanghuis voor honden en katten. Heenreis was zonder problemen verlopen maar de terugreis is helaas minder goed nieuws helaas een aantal waren ervan op de hoogte maar hierbij de foto's en het verhaal ervan!
Vrijdag 4 augustus zijn we aan de terug reis begonnen vanuit Alicante naar huis(zou kijken of ik de 2046km in een keer kon rijden met een aantal stops erin), na iets meer als 500km hebben we een stop gemaakt om iets te eten en te drinken, eenmaal weer in de auto heb ik de auto gestart en de airco aangezet en even naar de route gekeken waar ik langs moest rijden tot ik een vrij harde plof hoorde(zachter als een klapband), keek naar de motorkap zag een klein beetje rook/stoom uitkomen, keek naar de temperatuur meter(stond strak in het midden) en zette de auto/motor uit. Dit alles was binnen 2 seconden gedaan.

Na bekeken te hebben wat er aan de hand was heb ik de ADAC gebeld(waar ik vorig jaar december lid van geworden ben), binnen een uur was er een takelwagen, deze heeft ons naar een garage gebracht en hebben we samen naar de oorzaak gezocht. Ze hebben het koelvloeistof reservoir met water gevuld en seconden later kwam het er net zo snel weer uit!

Onderstaande foto's zeggen genoeg denk ik!
Afbeelding
Afbeelding

Dit was mijn redder in nood, vriendelijke man kon alleen geen Engels en ik kon geen Spaans, maar met handgebaren kwamen we er wel uit! :D
Hij heeft ons en m'n auto met respect behandeld dus heb de beste man €5 gegeven als bedankje.
Afbeelding

Dit was de plof die we hoorde;
Afbeelding
Let vooral op de grote scheur in het plastic gedeelte van de radiateur(welke op zijn kop staat)
Afbeelding

Nadat we wisten wat het was heb ik de ADAC weer gebeld, ondertussen heeft de manager van het garage bedrijf gebeld naar zijn leverancier of de radiateur op voorraad was, helaas was dit niet het geval. Terwijl ik aan de telefoon was met de ADAC kwam de manager naar me toe en was het even in het Duits en Engels praten tot de beste man van de ADAC zei dat hij Spaans kon en ik de telefoon aan de manager gaf! :)
Na enige minuten kreeg ik de telefoon weer terug en kreeg ik van de ADAC te horen dat het onderdeel er pas maandag zou zijn en hij een hotel zou zoeken in de buurt voor ons beiden en t/m maandag zou boeken, de rekening zouden hun betalen voor het hotel aangezien dit ook het maximaal aantal nachten was wat mogelijk was wat in het pakket zat. Nadat dit geregeld was kreeg ik binnen 30 min een telefoontje van de ADAC met het adres voor een hotel, ik kon een taxi bestellen en het bonnetje bewaren en later opsturen wat ik later op mijn rekening gestort zou krijgen.
Eenmaal gevraagd aan de manager of zij een taxi konden bellen voor ons en de bagage om ons naar hotel te brengen zei de manager dat hij ons wel wou brengen :D erg top van deze beste man terwijl hij dit helemaal niet hoefde te doen!

Eenmaal in het hotel en onze kamer te hebben bekeken welke een airco had hebben we maar het beste van gemaakt.

De maandag was aangebroken en mijn auto zou klaar zijn deze dag. Rond 10uur kreeg ik een telefoontje van de manager van de garage, mijn elektrische fan was kapot,vastgelopen en de zekering was kapot voor diezelfde fan. Hij kon de fan pas dinsdag in huis hebben dus moesten we nog een dag langer blijven, en meteen de kamer een nacht langer geboekt(dit moest ik zelf betalen).
De fan was het oorspronkelijke probleem, deze geeft extra koeling aan de radiateur als deze te warm word maar de temperatuur meter in de cockpit heeft altijd strak in het midden gestaan. We zijn weggegaan uit NL met 18 graden, in Frankrijk waar we hebben overnacht was het 28 graden om 23uur in de avond. Toen we de grens over reden de volgende dag van Frankrijk naar Spanje stond de temperatuurmeter buitenlucht van de auto op 39 graden :o :shock:
Al die tijd heeft de Diesel zich goed gedragen met berg op en af tot het moment dat de radiateur het begaf!

Maandag de 7e augustus zijn we naar de garage gegaan om te kijken naar de fan, heb ook meteen de temperatuursensor van de KVS vervangen, zij hadden het gereedschap wat ik mocht gebruiken, zonder het inlaatspruitstuk eraf te halen is het me binnen 30min gelukt om de sensor te vervangen.
Meteen ook even een foto gemaakt van de nieuwe radiateur welke al gemonteerd was.
Afbeelding

Dinsdag de 8e augustus zou mijn auto klaar zijn, of voor 13uur of na 15uur(tussen 13 en 15uur waren ze gesloten) terwijl we aan het uitchecken waren rond 11:50 kreeg ik een sms van de ADAC dat mijn auto klaar was en het bedrag van de factuur erbij :(
Hebben meteen een taxi laten komen en zijn naar de garage gegaan om zsm weer op weg te zijn!
Rond 13uur waren we dan weer op weg richting huis en had mezelf voorgenomen om de resterende 1546km achter elkaar te rijden zonder overnachting.
Onderweg hebben we nog wat gegeten en heb ik de Diesel nog 50 min laten draaien om te laten ontluchten wat achteraf onnodig was wat ik van Easy Rider heb gehoord. Ik ben ook maar een mens en weet ook niet alles :oops:
Even na 5uur woensdagochtend waren we in Woerden aangekomen waar we zijn spullen hebben uitgeladen en ben ik met een lekker vaartje naar huis gereden, in 25 minuten vanuit Woerden naar Vlaardingen vind ik niet slecht! :twisted:

Tot zover de updates t/m Spanje. Volgende bericht gaat over Engeland!! :mrgreen:
 #21069  door ivo
 
Wat een verhaal zeg! Altijd komen die dingen ongelegen, maar beter zo opgelost met vriendelijke hulp en assistentie dan ergens in de rimboe en maar zien hoe je het opgelost krijgt...
Ontluchten is bij de TDS automatisch, maar bedankt voor de extra CO2 en opwarming van de aarde :D
Nu weer lekker km's erop zetten en op naar een half miljoen! 8-)
 #21070  door MemphisBmw
 
Zoals gezegd in het vorige bericht gaat deze update over Engeland. Heb in een eerdere update verteld dat ik mijn auto in Engeland zou laten aanpakken, roest en opnieuw laten over spuiten, de diesel staat er sinds afgelopen maandagmiddag rond 16uur en heb al wat updates gekregen en gezien. 8-)
Zondag de 13e heb ik de andere achterklep, achterspoiler en nieuwe voorspoiler bij hem afgegeven zodat hij alvast een voorsprong kon maken op de onderdelen.
De diesel word dezelfde originele kleur: Cosmosschwarz kleurcode 303/9 vind het persoonlijk een mooie kleur en als ik een andere kleur erop wou dan zou ik alles in die kleur willen hebben(onder de motorkap en binnenkant chassis/interieur). Vandaar dat ik bij deze kleur ben gebleven!
Hierbij alvast een paar voorproefjes van de eerder gebrachte onderdelen welke al gespoten zijn maar nog niet gepolijst zijn!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook meteen een paar foto's genomen hoe de diesel er toen bij stond(dinsdag 22 augustus).
Afbeelding

Heb het schuifkanteldakje er zelf afgehaald aangezien ik weet hoe het moet en het mij maar 10 min heeft gekost.
Afbeelding

Zonder rubbers aan de bovenkant van de deuren/dak.
Afbeelding

Zonder logo en spiegels.
Afbeelding

Zonder logo, spiegels, nieren en knipperlichten.
Afbeelding

Zonder sideskirts en roest weggehaald(en behandeld met deruster) onderkant deur.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Donderdag 24-08-17
Heb weer een paar foto's gekregen van de beste man! :mrgreen: 8-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En als laatste een sneakpeak van het dak wat zojuist gespoten is en de hele nacht mag drogen :D
Afbeelding

Een goeie maand geleden heb ik schijven,blokken(EBC) en brackets gekocht voor een E46 330 voor op mijn auto aan de voorkant :twisted:
En vandaag zijn de remklauwen(nieuw) ook binnen gekomen, ik ga ze nog niet meteen monteren aangezien ik ze in een ander kleur wil hebben! 8-)
Hierbij wat foto's welke ik vandaag genomen heb.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ik denk dat ik Easy Rider heel lief aan ga kijken :mrgreen: ;) of hij hetzelfde kan doen met deze schijven als wat hij met zijn schijven gedaan heeft(gaten boren voor extra ventilatie) zodat als ik rem dat ik dan ook meteen stil sta! :twisted: :twisted:
Maar dat is voor later als ik terug ben..

Voor zover deze update in Engeland.... Als ik meer foto's krijg zal ik deze uiteraard hier uploaden zodat jullie weer leesvoer hebben ;)
 #21075  door ivo
 
Grote(re) remmen is altijd fijner, zeker als je zo'n snelheidsmaniak bent als jou :shock: :lol:
Die gaten zijn alleen voor afvoer remstof is mij ooit verteld bij een bezoek aan Brembo, verder geen nut. Die EBC blokken produceren volgens ingewijden niet veel stof, dus heeft 't zin is mijn vraag dan?

Ben benieuwd naar je eindresultaat van een compleet gespoten wagen!
 #21082  door MemphisBmw
 
Ik een snelheidsmaniak? :shock: :o Zo zie ik mezelf niet ;) Het zijn de andere mensen die zich niet aan de snelheid houden, als je ergens 130 kmh mag dan rijden ze alsnog 100 a 110 kmh. Ik rijd in NL altijd 140kmh op de cruise control behalve bij Utrecht en Rotterdam waar trajectcontrolles zijn uiteraard 8-)

Anyhoe was weer even bij de spuiter vandaag en heb een paar foto's kunnen nemen.... ook heb ik het dak gezien nadat hij het met 3000 papier lichtjes heeft geschuurd en gepolijst.... nog gladder als een baby's kontje :mrgreen: 8-)

Hierbij een een paar foto's met daarin een extra item wat ook gespoten word :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als het goed is zijn de volgende foto's als de diesel voor een deel of helemaal gespoten is! :mrgreen:

Tot zover weer een update van mijn kant.
Laatst gewijzigd door MemphisBmw op 26 aug 2017, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14