E34Forum.nl

 #22826  door Djimbo
 
K heb een complete cruise control set aangeschaft voor mn e34. Echter komt deze van een 530i (m30) en heb ik zelf een 520i (m20) k heb al even gekeken onder het dashboard en de schakelaar en de stelmotor bevestigd. Alle aansluitingen zijn me wel duidelijk.

alleen hoe loopt de kabel bij een 530 en waar zou ik de evt aansluiting kunnen vinden? Ik zie een afsplitsing nog voor het doorvoerrubber (zie onderstaande fotos) wil dit zeggen dat de computer in de motorruimte blijft of gaat deze kabel ergens achter de accu naar binnen? waar zit de computer bij een 530. Iemand die hier bekend mee is? De vorige eigenaar vertelde dat hij deze set naderhand bij bmw aangeschaft en ingebouwd heeft.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
 #22827  door Cees
 
de comp. kun je waarschijnlijk in de grote zwarte broodtrommel plaatsen rechts onder de motorkap
waarschijnlijk ligt daar de blauwe stekker al te wachten
 #22829  door Theo
 
De kans is groot dat de kabel er al ligt bij jouw auto, de meeste E34's uit de eerste bouwjaren hebben de voorbereiding al.

Als je onder de rechter zwarte doos onder de motorkap zoekt, dan zou daar een blauwe rechthoekige stekker moeten liggen voor de module. Bij de linker veerpoot zou dat de ronde stekker voor de stelmotor met gaskabel moeten hangen. Waarschijnlijk heb je een andere M20 kabel nodig dan.
 #22831  door Djimbo
 
Net even een paar uurtjes aan het knoeien geweest, maar het werkt 8-)

Kabelboom was wel deels voorbereid. Onder de zwarte kap zat dus wel de aansluitkabel voor de kabelboom die ik bij de cruise control kreeg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding