E34Forum.nl

 #22698  door Duuzend
 
Hallo, heb een vraagje over ABS..

Mijn lampje brandt al sinds ik de E34 heb, heb alle 4 de sensoren al uitgemeten en zijn alle 4 ok.
Heb ook de sensoren zuiver gemaakt en de tandkrans.

Heb andere stuurdoos geplaatst omdat ik dacht dat deze stuk was. Heb de auto zelf uitgelezen bij BMW maar deze zijn niet geschikt voor diagnose op te doen, moet met een externe abs stuurdoos en dan kan je zo de fouten uitlezen.

Maar onze computers zijn niet meer voorzien voor de oude aansluiting van de stuurdoos te verbinden met de uitleesapparatuur..

Iemand nog hetzelfde probleem toevallig met oplossing? Had ook gelezen dat er 2 relais tussen zitten, maar denk dat deze op het hydroblok zitten, dus denk als laatste dat deze stuk is..

Mijn wagen is een E34 Touring van 1992, er zit wel een motor in van een E36 van 94 met de stuurdoos van de E36, zou dit iets uitmaken?

Alvast bedankt!
 #22699  door easy rider
 
Je moet wel de juiste interface hebben om de E34 uit te kunnen lezen en storingen te resetten. Met Carsoft en INPA gaat dat, er zijn wel meer programma's maar met voorgaande twee lukt het zeker. Knapzak storing is vaak een kapotte stoel sensor of men heeft het stuur er af gehad met de accu er op.
 #22703  door epmans
 
@easy het gaat om ABS niet om airbag ;)
 #22722  door easy rider
 
Ja natuurlijk :roll: 1 van mijn goede voornemens voor dit jaar was om meer alcohol te drinken, ik heb een vermoeden dat ik hier op terug moet komen.