E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #17503  door Cees
 
let wel op dat als je de velg op deze manier verbreed dat de ET waarde ook verandert
voor montage geen probleem
 #17532  door Ruck
 
De ET waard is nu "om de nabij" -5.
Ze waren 7J ET 20
Ze worden 9J ET -5

Dat komt omdat er aan de buiten zijde 2inch bij komt.
Waardoor het middelpunt verlegd wordt.

Je trekt de 1" (verbrede stuk /2=..) van de orginele ET waarde af en je hebt de nieuwe ET waarde

De lagers moeten idd iets vaker vervangen worden, maar het zijn winter wielen dus ik er hooguit 4maanden per jaar mee :)
 #17671  door Ruck
 
UPDEEEETT!!!

De wielen zijn verbreed, ze zijn gestraald en gegrond. nu even kijken wat we met de kleur(en) gaan doen.
Ik heb ze natuurlijk (vorige week ) eerst onder de auto gestokken :D :D

Gegrond en rondom afgelakt.

Afbeelding

onder de auto.

Afbeelding

even kijken hoever ze uitsteken.. e34 vs e28

AfbeeldingAfbeelding

Zo liggen ze er ondertussen bij, weet nog niet wat ik met de harten ga doen. dus ik laat ze voorloopig even zo. Aankomende week bandjes passen, eens zien wat er onder past.

Afbeelding

Vandaag waren de gasveren van het kofferdeksel en verlanging veren aan de beurt. Zondag ben ik bij Coach aan geweest om de veerpoten op de halen. heb uiteindelijk maar de veren van de poten afgehaald, niet omdat de dempers slecht waren, maar omdat de mijne praktisch nieuw (leken/waren) wiellager voelde ook nog goed.
kosten iets meer moeite, maar het ging nog vrij rap toen we in bezit waren van een brug en een luchtsleutel. Gezien de hoeveelheid remstof aan de vingers, helaas weinig foto's gemaakt.


Eerst maar een op de brug. Je ziet hier duidelijk dat de voorkant hoger staat dan een achterkant :lol: :lol:

Afbeelding

Uiteindelijk de onderste bouten (dop 19) van de veerpoot waren de moeilijkste, ik heb ze uiteindelijk los gekregen met de hand. De luchtsleutel trok het niet :roll:

Afbeelding

Helaas niet met het stuur recht een foto genomen.. :oops:

Afbeelding

Before & After.. Subtiel, maar zoveel mooier! :D 8-) :D

Afbeelding

Wie had mij nieuw touring shirt gespot, al vorens hij dit had gelezen ? wie wie ? :D
Laatst gewijzigd door Ruck op 08 okt 2017, 12:45, 3 keer totaal gewijzigd.
 #17739  door Ruck
 
Van de week eens de banden maten gepast op de velgen en daarna op de auto.
Vooralsnog ben ik van mening dat de wielen in compleet zilver het beste toch zijn recht komen onder de auto.

Paar fototjes. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren bandjes besteld, komen maandag binnen en dan komen ze er meteen op. :D
Laatst gewijzigd door Ruck op 08 okt 2017, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
 #17740  door epmans
 
ja zilver is t mooist voor de velgen, maar wat betreft de styling, zouden deze wieldoppen er op niet heel gaaf staan omdat het wiel zo breed is?

wel een beetje fake-M5 natuurlijk....
IMG_1173.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #17741  door andre
 
Het is een hele andere stijl. deze velgen , het heeft wel wat.

Ik zeg 'Nascar style' , dus misschien glanzend zwart met gele letters, maar is misschien een beetje te?

Afbeelding
 #17742  door andre
 
Eric, weet dingen he , kijk hier maar eens naar.

als je de wieldoppen kleiner maakt en ze een stukje in de velg kan maken staat dat ook bij deze 15 inch heel gaaf denk ik.

Afbeelding

maak een een foto van een mtech wiel met zo'n turbinedop erin Eric :D
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 25