E34Forum.nl

 #9790  door Coach
 
Ik overweeg om mijn grijze 520i aan de voorkant een stukje te verlagen. Hoeft allemaal niet high-tech, goed is goed genoeg en de voorkant hoeft ook niet over de grond. Kan ik dan volstaan met een setje veren? En kan ik dan een gewoon aftermarket setje veren gebruiken? Ik weet dat Eibach en dat soort merken onder de echte liefhebbers favoriet zijn ivm performance, maar ik haal niet bepaald het uiterste uit mijn auto's en comfort is belangrijker dan plat op de grond.
 #9793  door Theo
 
Tip van Flip:

Mijn auto had ook een soort van hangreet, ik heb toen:

- De achterkant voorzien van frissere veren waardoor hij een centimeter omhoog kwam
- De voorkant heb ik een centimeter of anderhalf omlaag gekregen door (let op....rapapapaa....tromgeroffel...) voorveren van een 520i met M20 motor te monteren. Doordat een M20 een stuk lichter is dan een M50 zitten er een fractie dunnere veren op, precies wat je wil hebben.
 #9804  door Coach
 
Da's ook een idee, Theo. Ik zag op marktplaats een setje veren voor 100 euro. Nieuw. Was volgens mij 4 cm verlaging. Tot hoeveel cm kun je gaan zonder dat je de schokbrekers hoeft te vervangen?
 #9810  door Alex Kroeze
 
4 cm kan zonder problemen.Ik dacht dat die van mij toen 5 cm voor naar beneden is gegaan.Ik heb er toen nog een ander bumpertje op gezet met een alpina sneeuwschepper er op.Sommige drempels en de spoiler verdragen elkaar niet maar met een standaard voorkant heb je daar geen last van.
dsc01651pj.jpg
Alex
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #9817  door Coach
 
Denk dat ik het maar eens ga (laten) doen dan. Vind het wel mooier staan. Maar ben eigenlijk niet van dat gerommel.
 #9819  door epmans
 
heb nog weitec veren. bijna nieuw!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #9820  door Coach
 
Oke, geef maar een prijs door dan.
 #16166  door lovebeamer
 
Weet iemand hoe ik kan herkennen welke veren ik op de vooras heb, deze zouden zijn vernieuwd door de vorige eigenaar (een jaar geleden vervangen), ik heb het gevoel dat er M50 veren onder zijn gezet terwijl het gewoon een M20 is. In dit topic styaat wat of M20 = dunnere veren, maar wat is dan precies het verschil in draaddikte van het verenstaal?