E34Forum.nl

 #19434  door Coach
 
Bij mijn E36 zit er roest op de achterste wielkasten. Nou heb ik al rondgevraagd voor een 'schadehersteller' maar die prijzen zijn ongelooflijk. Dus heb ik besloten om zelf een poging te gaan wagen, samen met een vriend. Ik zou graag advies hebben hoe we dit moeten gaan aanpakken en welke materialen we nodig hebben. Misschien doen we er een week over, maar dat maakt niet uit. De lak is kant en klaar te koop in spuitbussen, dus die heb ik al. Laat maar weten, mannen!
 #19438  door easy rider
 
Jij wil dus een snelcursus schadehersteller? Ja dat bestaat dus niet laat staan dat je het vak van plamuren via een post op dit forum onder de knie gaat krijgen.

Daar ik vroeger zelf schade hersteller ben geweest kan ik je wel uit gaan lopen te leggen wat voor zaken je allemaal in huis moet halen maar dan: 1/ zullen de materiaal kosten behoorlijk worden en moet je je afvragen of het financieel wel zin heeft en 2/ Je gaat het eindresultaat in de verste verte nooit zo goed krijgen als bij een schade herstelbedrijf.

Als je bovenstaande zaken voor lief wil nemen dan leg ik je wel uit hoe je te werk moet gaan.
 #19439  door Coach
 
Ik heb ook niet echt de illusie dat mijn werk het werk van een prof zal evenaren hoor. Maar ik kom er met schadeherstellers ook niet echt uit. Als het 'wit' gedaan wordt kost het zo'n € 600,=, als het 'zwart' is een stuk minder, maar dan moet je de auto brengen en dan krijg je 'm een keer terug. Zo ben ik een E30 een half jaar kwijt geweest! Uiteraard snap ik dat vakwerk duur is, maar ik heb het idee dat het voor veel minder ook binnen een normale termijn moet kunnen. Dus tips voor een goede beunhaas die het in, zeg maar, een week voor elkaar krijgt zijn ook welkom!
 #19440  door ivo
 
Hoeveel roest zit erop? En hoe erg is het? Oftewel wat moet er hersteld en gespoten worden?
600 vind ik geen gekke prijs, afhankelijk van het werk misschien wel goedkoop, dat alleen obv je omschrijving. Vaak is het slechter dan dat je in 1e instantie ziet.... Je moet niet te makkelijk/simpel denken over goed schadeherstel.
 #19441  door Coach
 
Op de rand zitten roest blazen. Geen idee wat er onder zit, want ik heb er nog niet aan gezeten. Ik weet dat het meestal erger is dan je ziet, maar ik geloof niet dat het al helemaal door gerot is. Als dat zo is kan ik 'm beter opruimen, denk ik.
 #19442  door JerunK
 
Je kunt ook gefaseerd de plekken (laten) aanpakken. Als je je schadehersteller bovendien ruim foto's van de werkzaamheden laat maken geeft dat achteraf een goede indicatie van de hoeveelheid werk en de aanpak. Van goed uitgevoerd schadeherstel wordt een mens blij van, dikke kans dat je de andere kant dan ook zo laat doen.
 #19444  door Theo
 
Ik heb het regelmatig geprobeerd om zelf voor schadehersteller te spelen en in alle gevallen werd het prutswerk waar ik achteraf spijt van had. Iets strak maken is een vak apart en spuiten met een spuitbus is ook altijd lelijker dan laten spuiten door een prof met de juiste spullen en lak.

Maar het is wel lekker goedkoop, de volgende keer doe ik het gewoon weer zelf :mrgreen:
 #19445  door Cees
 
Coach schreef:Op de rand zitten roest blazen. Geen idee wat er onder zit, want ik heb er nog niet aan gezeten. Ik weet dat het meestal erger is dan je ziet, maar ik geloof niet dat het al helemaal door gerot is. Als dat zo is kan ik 'm beter opruimen, denk ik.
roest blazen is meestal roest van binnen uit
dus las werk
 #19447  door Coach
 
Theo schreef:Maar het is wel lekker goedkoop, de volgende keer doe ik het gewoon weer zelf :mrgreen:
Haha, ja, dat is een heel belangrijke reden. Inmiddels heb ik toch maar contact opgenomen met een schadehersteller die van zijn baas mag bijklussen. Laat hem wel kijken en een prijs maken. Ook weer iemand die ik ken uit het BMW-wereldje overigens.
 #19460  door Ruck
 
als je het zelf wil doen, slijptol, busje lak en wat popnagels ?

Afbeelding

Klaar xD

Als je het wit voor 600 euro kunt doen. schuren lassen spuiten.. als het dan ook netjes gedaan is. Zou ik ook even moeten slikken, maar dat is geen belachelijke prijs. :roll: