E34Forum.nl

 #22859  door Coach
 
De 520i reageert erg traag op het gas onderin de toeren. Als ie eenmaal rond de 3000 toeren zit gaat het allemaal vlot, maar daaronder zit er weinig leven in. Iemand een idee? Verschil is groot tov de 520 van mijn zus, die gelijk op het gas reageert bij het wegrijden.
 #22862  door Marthijn
 
Dat kan een hoop zijn, maar mestal vrij eenvoudig te verhelpen.


- Lucht komt niet lekker, filter.? slang los.? Vacuumslang...?
- Injector doet niet direct mee
- Onsteking op tijd.?
- Brandstof filter

Succes.!
 #22868  door Machiel
 
Vanos defect? Revisie maakte bij mij een groot verschil wat betreft koppel bij lage toeren.
 #22869  door Theo
 
Uitlezen is dan de eerste stap, daarna weer verder puzzelen.

Ik heb ooit een hele periode met een defecte of slechte lambdasensor gereden en daar wordt een M50 ook vleugellam van. Bij het uitlezen kwam dat helaas niet naar voren. Mijn meest irritante symptoom was dat de motor bij constante snelheden de hele tijd constant gas bij gaf en weer los liet, dat was goed te zien op de verbruiksmeter, die ging de hele tijd een fractie heen en weer tijdens het rijden.

Mocht dat bij jou ook het geval zijn, dan durf ik op een lambdasensor in te zetten, die dingen verslijten in de loop der jaren (of gaan dicht zitten weet ik veel) en moeten, net als een bougie, ooit vernieuwd worden.
 #22871  door Coach
 
dannytouringE34 schreef:"" Verschil is groot tov de 520 van mijn zus, die gelijk op het gas reageert bij het wegrijden. "" .

Beide auto's met dezelfde H-bak er achter? Groeten, Danny
Yep. Zelfde automaat.
Machiel schreef:Vanos defect? Revisie maakte bij mij een groot verschil wat betreft koppel bij lage toeren.
Niet dat ik weet. In de hoge toeren doet hij het gewoon goed.
Theo schreef: Ik heb ooit een hele periode met een defecte of slechte lambdasensor gereden en daar wordt een M50 ook vleugellam van. Bij het uitlezen kwam dat helaas niet naar voren. Mijn meest irritante symptoom was dat de motor bij constante snelheden de hele tijd constant gas bij gaf en weer los liet, dat was goed te zien op de verbruiksmeter, die ging de hele tijd een fractie heen en weer tijdens het rijden.
Nee, daar heb ik ook geen last van. Maar ik heb eerst maar een lucht-, brandstof- en oliefilter besteld. De onderhoudshistorie is bij mij niet bekend. Even kijken of dat helpt.
 #22876  door Coach
 
bmw4love schreef:Volgens mij zit er een Conny chip in de auto van je zus!
Volgens mij heb jij die er destijds uitgehaald! :D
 #22878  door bmw4love
 
Kan me dat eigenlijk niet herinneren dat ik die eruit gehaald heb.
Heb ik dat toen gezegd?
 #22884  door Coach
 
Yep. Auto verkocht zonder chip. Zou goed nog hier ergens op het forum kunnen staan.